PAS Lumut selami tabah diri hidup Rozita

- Advertisement -
LUMUT: Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan (LKK) PAS Kawasan Lumut telah mengadakan ziarah prihatin yang dilaksanakan di Batu 14 Lekir, di sini pagi semalam.
 
Pada ziarah tersebut, rombongan PAS telah mengunjungi dan menyampaikan sumbangan kepada keluarga Rozita Hashim yang diuji dengan keadaan kesihatan suami dan ayahnya.
 
Menyaksikan raut wajah pasrah penuh pengorbanan dizahirkan wanita berusia 40-an itu, ternyata ia sangat menepati kata pepatah; berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.
 
Suami Rozita sudah hampir 5 tahun terlantar akibat serangan angin ahmar, manakala ayahnya mengalami sakit saraf akibat usia tua serta tidak mampu untuk bangun.
 
Rombongan juga dimaklumkan, keluarga tersebut turut diuji dengan keadaan ibu Rozita yang mengidap lumpuh separuh badan dan sedang dijaga oleh adiknya di Lumut.
 
Rozita dan keluarganya itu menetap tinggal di rumah yang dibina atas tanah arwah ibu mertuanya dan tabah menghadapi ujian hidupnya sehari-hari dibantu anak ketiga.
 
Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan telah memberikan wang zakat dan barangan keperluan harian kepada keluarga tersebut disampaikan mantan calon Dun Pasir Panjang, Rohawati Abidin.
 
Hadir sama pada kunjungan itu adalah Ketua HalWa Lumut, Habibah Rasdi dan Timbalan Ketua LKK PAS Lumut, Noraziah Mohd Ramli serta Ketua Jawatankuasa Muslimat Cawangan Batu 14 Lekir, Sabariah Ismail bersama anggotanya. – HARAKAHDAILY 27/2/2019
IMG 20190227 WA0076
- Advertisement -