SayNo2Zina: Tahniah LPPKN

- Advertisement -

SAYA merakamkan ucapan tahniah dan menyatakan sokongan kepada Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) atas penganjuran kempen SayNo2Zina sebagai usaha menangani kes kehamilan luar nikah dan pembuangan bayi yang semakin meningkat saban tahun.

- Advertisement -

Kempen ini adalah selari dengan tuntutan:

“Dan janganlah kamu menghampiri zina”

(al-Isra’: 32)

Dan semua agama juga melarang penganut agama masing-masing melakukan perbuatan yang keji ini.

Larangan ini kerana perbuatan tersebut menatijahkan pelbagai keburukan kepada manusia seperti merosakkan nasab (keturunan), menyebabkan permusuhan, mencemarkan maruah dan menjadi punca penularan pelbagai penyakit serta menyamakan antara manusia dan binatang – iaitu tidak menjodohkan antara yang betina dengan yang jantan secara khusus (menerusi ikatan perkahwinan).

Bantahan beberapa NGO terhadap kempen ini dengan hujah seperti bahawa ia adalah “a conservative approach”, “she should be free to do so (explore her sexuality and express it)” dan “such messaging teaches young people to be ashamed of their sexuality” menunjukkan kejahilan mereka sendiri terhadap ajaran agama dan kejadian manusia serta memperlihatkan idea menolak orientasi pemikiran bertuhan yang juga merupakan rukun pertama dalam Rukun Negara.

Bantahan terhadap kempen SayNo2Zina ini juga sebenarnya bertujuan mempertahankan promosi ‘Safe Sex’ (seks selamat) yang digerakkan oleh kumpulan berfahaman Liberal di negara ini sejak sebelum ini lagi. Promosi ‘Safe Sex’ ini bukan sahaja gagal menyelesaikan masalah kehamilan luar nikah dan pembuangan bayi, sebaliknya menggalakkan lagi penyakit sosial dalam masyarakat.

Jika suara kumpulan berfaham Liberal ini terus mendapat tempat, tidak mustahil aktiviti ‘seks selamat’ nantinya turut akan dimasukkan dalam pendidikan seks yang mahu dikurikulumkan di negara ini.

Justeru, saya menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia terutamanya orang-orang Islam supaya terus memberikan sokongan kepada kempen SayNo2Zina yang merupakan kesinambungan dan kemunculan semula kempen ‘Jauhi Zina’ yang telah dimulakan sejak lebih 10 tahun lalu.

Sekian.

Islam Memimpin

DATO’ DR. MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI
Ahli Parlimen Kuala Nerus – HARAKAHDAILY 25/1/2019

- Advertisement -