Rakyat berbeza kaum hidup sejahtera bawah teraju PAS

- Advertisement -

KUALA TERENGGANU: Pertemuan Pegawai Khas Menteri Besar, Dr Bala Chandran Gopal Krishnan dan Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Kuala Terengganu, Jefri Chua dengan Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim bertukar menjadi satu sesi ‘tazkirah’.

- Advertisement -

Selama tiga jam bersua muka itu, Amzad menghurai suasana dan realiti kehidupan rakyat yang lahir di bawah pemerintahan PAS di Kelantan dan Terengganu, termasuk dalam menangani perbezaan yang wujud antara agama, kaum dan budaya masyarakatnya.

Di mana jelas Amzad, kerjasama erat antara kaum dan agama berlaku secara cakna dan saksama dalam segenap aspek pembangunan, tanpa adanya pengabaian terhadap kaum minoriti, sekalipun PAS belum dijadikan pilihan undi oleh mereka.

“Khususnya di Kuala Terengganu, jentera PAS cekap menangani masalah rakyat. Ini perlu sebagai tampilan akhlak dan kemesraan yang disenangi semua. Hal ini memberi gambaran mengenai PAS itu sendiri.

“Bahawa inilah model hubungan dan keharmonian antara kaum dan agama jika PAS di posisi kerajaan. Ini semua akan diperhatikan di peringkat nasional. Ia sekali gus adalah harapan bahawa PAS menjadi contohnya.

“Ini akan memberi kelegaan kepada suasana tidak tenang dan agak tegang yang wujud di seluruh negara oleh sikap PH dalam beberapa perkara sensitif seperti ICERD, isu kuil dan terkorbannya Allahyarham Mohd Adib,” hujahnya.

Seru beliau yang dipersetujui Dr Bala dan Jefri supaya mesej penting seperti itu mesti sampai kepada seluruh rakyat bahawa dengan Islam seluruh lapisan masyarakat beroleh kehidupan penuh kesejahteraan dan kemakmuran. – HARAKAHDAILY 4/1/2019

- Advertisement -