Khitan Perdana PAS Wangsa Maju meriah

- Advertisement -

WANGSA MAJU: Dewan Pemuda PAS Kawasan Wangsa Maju telah menganjurkan program Khitan Perdana 2018 yang dilangsungkan di Madrasah Nurul Muttaqin, Gombak Setia, di sini kelmarin.

- Advertisement -

Program disertai 42 kanak-kanak sekitar Parlimen itu merupakan satu usaha Pemuda PAS menyediakan alternatif pusat khitan di samping menyemarakkan tuntutan melaksanakan sunnah tersebut.

Majlis dimeriahkan dengan kehadiran masyarakat sekitar itu telah dirasmikan Ketua Pemuda PAS Wangsa Maju, Ustaz Abdul Hadi Mohd Ghazali yang turut sudi menyampaikan ucapan.

Menurutnya, pelaksanaan program sedemikian adalah antara usaha kemasyarakatan dan kebajikan PAS kepada penduduk Wangsa Maju dalam meninggikan syariat dan syiar Islam.

Tambahnya, gerak kerja PAS adalah tidak bermusim atau terfokus hanya kepada pilihan raya, tetapi melaksanakan pelbagai usaha dakwah dan kebajikan seluasnya kepada ummah.

Majlis tersebut turut dibantu dan dimeriahkan dengan kerjasama daripada pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Klinik Tasik Putri dan juga Jabatan Amal Malaysia. – HARAKAHDAILY 2/12/2018

- Advertisement -