JAM dan JBPM doa untuk Adib

- Advertisement -

PEKAN: Jabatan Amal Malaysia (JAM) Kawasan Pekan telah menganjurkan Majlis Solat Hajat dan Bacaan Yasin di Madrasah al-Husna, di sini kelmarin.

- Advertisement -

Majlis bersama pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) itu telah disertai anggotanya dari Balai Peramu dan Balai Bandar Pekan.

Ia diadakan khas sebagai mendoakan keselamatan dan kesembuhan buat anggota JBPM, Muhammad Adib Mohd Kassim yang masih dirawat di hospital.

Sebagaimana yang telah menjadi kegemparan kepada negara, berlaku rusuhan di Kuil Maha Mariamman, Subang Jaya baru-baru ini di mana Adib mendapat kecederaan pada insiden tersebut.

Majlis bacaan Yasin dan tahlil dipimpin Ketua Pemuda PAS Pekan, Ustaz Abu Anas Abdul Ghani, manakala solat hajat oleh Ustaz Syed Ali Syed Adnan.

Pengarah JAM Negeri Pahang, Astra Asmidas dalam kesempatan pertemuan itu menyatakan kesediaan pihaknya untuk sentiasa bekerjasama dengan JBPM.

Sementara pihak JBPM melahirkan penghargaan atas sokongan dan kesediaan kerjasama tersebut yang diharap dapat dijayakan atas dasar sebagai Muslim dan kepentingan negara. – HARAKAHDAILY 1/12/2018

- Advertisement -