Persidangan bentang 90 kertas kerja

- Advertisement -

KOTA BHARU: Sebanyak 90 kertas kerja berkaitan pendidikan Islam akan dibentang pada Persidangan Antarabangsa Pendidikan Islam pada 4 dan 5 November ini.

- Advertisement -

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Pendidikan, Pengajian Tinggi, Sains Dan Teknologi negeri, Dato’ Dr Mohamed Fadzli Hassan berkata, program tersebut merupakan agenda tahunan dianjurkan di Kelantan.

“Ini merupakan amalan setiap tahun kerajaan negeri. Tahun ini merupakan kali keenam. Persidangan diselang-selikan setiap tahun antara peringkat kebangsaan dan antarabangsa,” katanya di sini.

Menurutnya juga pihak penganjur menjemput tujuh pakar pendidikan bagi membentangkan isu-isu yang berkaitan pendidikan Islam pada persidangan tersebut.

Seminar dua hari itu akan diadakan di Hotel Grandriver View dan dijangka dirasmikan Menteri Besar, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob.

Menurut beliau juga usaha persidangan tersebut diadakan bagi mengambil manfaat tenaga pakar tempatan dan antarabangsa untuk dilaksanakan dalam sektor pendidikan Islam di Kelantan. – HARAKAHDAILY 1/11/2018

- Advertisement -