Rakan pengajian TG Abdul Hadi serah borang PAS

serah
- Advertisement -

DENGAN menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

- Advertisement -

Hujan renyai di luar pejabat. Memang lumrah musim hujan di hujung tahun.

Tapi mudah mudahan hujan ini hujan rahmat yang menjadi saksi. Dua perkara penting yang berlaku dalam pejabat ini. Dulu dikenali sebagai pejabat Adun N45 Dun Selat Klang YB Dr Halimah Ali. Sekarang dijenamakan semula sebagai Pusat Komuniti PAS Selat Klang.

Takdir Allah, insan yang mengaku dirinya sebagai sahabat satu pengajian dengan YB Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Presiden PAS di Universiti Madinah dulu berkunjung di pejabat hari ini dan menyatakan keinginan beliau ikut serta berjuang dalam PAS. Beliau menyatakan sudah lama beliau memendam hasrat tetapi takut dengan komitmen mengajar seluruh negara beliau tidak boleh menyumbang kepada PAS.

Alhamdulillah, baru-baru ini beliau telah berjaya berjumpa dengan sahabat sepengajiannya yakni Tok Guru Presiden PAS di Rusila, maka semakin berkobar keinginan beliau bersama mendukung perjuangan Islam ini.
Maka kunjungan beliau berjumpa saya di pejabat PUSKOM hari ini mencatatkan sejarah penting dalam hidupnya dengan mengisi borang PAS. Alhamdulillah, akhirnya dipermudahkan oleh Allah.

Saya menghadiahkan diari terakhir mantan Adun Selat Klang dan payung kerana hujan kepada insan istimewa, Al-Fadhil Ustaz Isa Salleh warga Vietnam yang telah mendapat warganegara Malaysia. Majlis spontan itu diakhiri dengan doa yang dibaca oleh bakal ahli PAS dari golongan ulama yang mudah-mudahan diberkati oleh Allah.

Terima kasih ya Allah kerana mendatangkan hamba soleh-Mu sebagai penguat perjuangan menegakkan syariat-Mu di negara ini insya-ALLAH.

Bagi sahabat seperjuangan berimanlah dengan apa yang Allah janjikan dalam surah Muhammad: 7.

يٰٓأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوٓا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.

Dr Halimah Ali
AJK PAS Pusat
Pengarah, Pusat Komuniti PAS Selat Klang
9 Safar 1440H / 18 Oktober 2018 – HARAKAHDAILY 18/10/2018

sa1

sa2

- Advertisement -