Salam takziah kepada keluarga TS Hassan Azhari

- Advertisement -

MENDAPAT berita dukacita pemergian Tan Sri Hassan Azhari ke rahmatullah petang tadi.

- Advertisement -

Kita menjadi saksi kebaikan dan kesungguhan almarhum mendidik masyarakat dengan Al-Quran, ilmu tajwid dan tarannum. Betapa Allah menjanjikan kebaikan kepada hamba-Nya yang membaca dan mengajar al-Quran melalui firman-Nya:

إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ (29) لِيُوَفِّيَهُمْ أُجُورَهُمْ وَيَزِيدَهُم مِّن فَضْلِهِ ۚ إِنَّهُ غَفُورٌ شَكُورٌ (30(

“Sesungguhnya orang-orang yang selalu membaca kitab Allah dan mengerjakan salat dan menafkahkan sebahagian dari rezeki yang Kami anugerahkan kepada mereka dengan diam-diam dan terang-terangan, mereka itu mengharapkan perniagaan yang tidak akan merugi, (29) agar Allah menyempurnakan kepada mereka pahala mereka dan menambah kepada mereka dari karunia-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Mensyukuri (30)”. (Surah Faathir:29-30)

خَيْرُكُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرْآنَ وَعَلَّمَهُ .

“Sebaik-baik kalian adalah orang yang belajar Al-Qur`an dan mengajarkannya.” (Riwayat Al-Bukhari)

Saya mengucapkan takziah kepada keluarga Tan Sri dan sahabat handai dengan penuh kesabaran dan ketabahan. Semoga Allah menempatkannya bersama para nabi dan golongan soleh serta mendapat kebaikan dan keampunan dari-Nya.

ABDUL HADI AWANG
Presiden PAS – HARAKAHDAILY 6/10/2018

- Advertisement -