KERABAT seru warga ATM keluar undi

- Advertisement -

PAS meletakkan calon terbaik dan cukup berwibawa untuk mewakili semua Panglima, Pegawai Memerintah Pangkalan dan Squadron, Pegawai Pemerintah, Pegawai Kanan, PW squadron, PTB Kanan dan semua anggota TUDM serta PDRM termasuk isteri-isteri yang akan mengundi 4 September. Dr. Halimah Ali jika dipilih sebagai wakil Rakyat N.32 Seri Setia akan berbicara mewakili lebih 53,000 pengundi termasuk 2,579 pengundi ATM, PDRM, ahli BAKAT dan PERKAP.

- Advertisement -

Dr Halimah Ali adalah seorang bekas Wakil Rakyat PAS yang telah melaksanakan tanggungjawab sebagai Adun dan Exco Kerajaan Selangor dengan cemerlang. Selayaknya beliau menjadi pilihan kita khususnya anggota ATM, ahli BAKAT dan PERKAP untuk membela kebajikan serta urustadbir Rakyat di Negeri Selangor.

Dalam situasi pentadbiran kerajaan PH yang dilihat cacamerba dan melakukan pembohongan kepada rakyat secara terang- terangan atas kegagalan pelaksanaan 100 hari manifesto, adalah amat wajar pengundi pos di Dun Seri Setia. Ini memberikan signal yang jelas kepada mereka dengan memilih Dr. Halimah untuk membawa suara rakyat dan aspirasi pengundi yang kecewa sekarang ini.

Janji palsu, Dasar pengembelingan Ekonomi Negara yang pincang dan goyah, harga barangan tetap mahal adalah antara keluhan rakyat di Dun Seri Setia yang jelas melambangkan kelemahan pentadbiran kerajaan PH yang cakap tak serupa bikin. Pengundi mesti berani menegur melalui saluran demokrasi untuk membantah @ protes dengan turun mengundi calon yang mampu menegur Kerajaan Negeri dan membantu pengundi khususnya wanita. Seluruh Rakyat perlu sedar bahawa kita sedang melihat sebuah negara dipimpin oleh tokoh-tokoh berkepentingan peribadi yang mempermainkan harapan rakyat untuk membawa perubahan kepada negara tetapi realitinya kini, hanya tinggal harapan, malah semakin hari semakin merisaukan dengan pelbagai isu yang berlaku.

Sebagai Presiden KERABAT Veteran ATM, saya menyeru agar Panglima Pangkalan, YBhg Dato Haji Muzamil Ong Abdullah, Tuan Pegawai Memerintah Squadron dan Tuan Pengarah Depoh SMS PDRM, Tuan OCP dan semua Ketua Balai yang berada di Dun N.32 Seri Setia agar dapat memastikan semua pengundi pos dari unit masing-masing dapat turun dan melaksanakan tanggungjawab mereka.

Sebagaimana semua sedia maklum, saya dan Menteri Pertahanan pernah duduk sepentas sejak 2009 dalam gerak kerja untuk mengesa Kerajaan BN dahulu memberikan bantuan kebajikan kepada anggota secara berterusan. Ini termasuk memberikan tanah lot perumahan dan rumah percuma kepada anggota ATM dan Isteri mereka sebagaimana yang dinikmati oleh tentera di Bangladesh, Pakistan dan India.

Namun, semenjak Menteri Pertahanan ini ditukar dari pimpinan BN ke tokoh PH, isu ini tidak langsung menjadi agenda penting mereka malah seolah-olah tidak langsung kedengaran. Kebajikan jangka panjang yang telah termaktub dalam Perintah Majlis Angkatan Tentera 1973 ini adalah sangat releven dalam membantu kemelut anggota ATM, isteri dan veteran untuk memperolehi rumah yang merupakan keperluan asas mereka yang sentiasa taat setia termasuk terpaksa berpindah randah melibatkan isteri dan ahli keluarga ke mana-mana sahaja sebagaimana diarahkan. Pengorbanan ini wajar dihargai oleh Kerajaan Negeri Selangor kepada anggota ATM dan Dr. Halimah Ali adalah suara yang sesuai untuk membawa aspirasi kita ini.

LT KOL TUDM (B) HJ NAZARI HJ MOKHTAR
Presiden 

Kebajikan Rangkaian Bekas ATM Kebangsaan (KERABAT) – HARAKAHDAILY 4/9/2018

*Kol Haji Nazari pernah berkhidmat sebagai komandan Pusat Latihan Pentadbiran dan Pengurusan TUDM yang berpangkalan di TUDM Subang dan Tinggal Di Quaters hampir 10 Tahun

- Advertisement -