Konvoi Pemuda Sik hayati erti merdeka

- Advertisement -
SIK: Dewan Pemuda PAS Kawasan Sik melalui kelab motor Alternative Riding Club (ARC) telah menganjurkan program Konvoi Kembara Merdeka ARC Sik sempena sambutan Hari Kebangsaan Kali Ke-61 yang diadakan semalam.
 
Konvoi Kembara Merdeka ini yang bermula di Markas PAS Bendang Tebal, melalui Madrasah Misbah Al-Falah, Pondok Tuan Guru Haji Awang Lanai, singgah menziarahi makam syuhada Memali dan berakhir di PASTI Raudhatul Jannah, FELDA Teloi Timur, di sini.
 
Di hentian terakhir, konvoi disambut oleh Ahli Parlimen Sik, Ustaz Ahmad Tarmizi Sulaiman dan Pengarah MTD Jeneri, Zakaria Said serta Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Cawangan FELDA Teloi Timur berserta orang ramai yang menunggu sedari petang.
 
Peserta kemudiannya diberikan taujihat dari Ustaz Tarmizi berkisar mengenai kemerdekaan menurut perspektif Islam dan perlunya penghayatan dalam diri anak muda supaya tidak terpengaruh dengan dakyah Islam jadian.
 
Ustaz Tarmizi dalam pada itu melahirkan kekaguman kepada ARC kerana telah berjaya menembusi FELDA yang diketahui sebagai kubu kuat Umno hanya dengan menggunakan motor.
 
Beliau juga menyeru kepada ARC agar melipat gandakan lagi program-program dakwah sebegini dan memperkasakan lagi ARC sehingga berjaya menyentuh hati anak muda untuk turut bersama seterusnya menyokong PAS sehingga diberikan kemenangan. -HARAKAHDAILY 1/9/2018
- Advertisement -