Korban Perdana PAS Tawau erat kesatuan

- Advertisement -

TAWAU: PAS Kawasan Tawau telah mengadakan Majlis Korban Perdana bersempena Aidil Adha yang dilaksanakan di ketiga-tiga Dun dalam Parlimen tersebut pada hari raya pertama dan kedua, kelmarin.

- Advertisement -

Terdahulu diadakan solat sunat Aidil Adha diimamkan oleh Ustaz Arifullah Arifin al-Banjari daripada Banjarmasin yang seterusnya merasmikan majlis tersebut di Madrasah Darul Hidayah, Kampung Sungai Imam, di sini.

Kemeriahan majlis tersebut juga diserikan dengan sambutan menerusi hidangan juadah tradiso masyarakat Sabah antaranya kelupis, buras, ayam masak palekko dan banyak lagi.

Yang DiPertua PAS Tawau, Mohamad Husain yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat telah meluangkan kesempatan memberi ucapan pada majlis tersebut.

Antara dilontarkannya adalah ingatan supaya setiap peserta ibadah korban memastikan agar membeli haiwan korban yang memenuhi syarat dan sempurna menurut syarak untuk dikorbankan.

Sebanyak 17 lembu dikorbankan di ketiga-tiga Dun tersebut dan penyertaan masyarakat menyaksikan kesatuan umat Islam yang terus utuh khususnya di daerah tersebut. – HARAKAHDAILY 25/8/2018

IMG 20180825 WA0015

- Advertisement -