Majlis Konvokesyen KUIZM saksi peningkatan graduan

- Advertisement -

GOMBAK: Istiadat Majlis Konvokesyen Ke-5 Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) telah disempurnakan oleh Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di Dewan Dato’ Fadzil Mohd Noor, KUIZM, Taman Melewar, di sini baru-baru ini.

- Advertisement -

Sidang kali ini menyaksikan 74 pelajar dan graduan menerima anugerah sijil dan diploma masing-masing mewakili keseluruhan peningkatan sebanyak 51 peratus daripada pencapaian lalu.

Ia merangkumi pecahan mengikut jurusan iaitu 23 graduan Diploma Dakwah dan Komunikasi serta 11 graduan Diploma Muamalat dan Kewangan Islam, manakala 40 pelajar menerima sijil Kursus Asas Pengajian Islam.

Majlis tersebut semestinya menjadi kenangan manis buat para graduan yang kebanyakan mereka juga sedang melanjutkan pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda.

Ramai daripada mereka kini sedang mengikuti lanjutan tersebut di Universiti Islam Negeri Raden Fatah Palembang dan Sekolah Tinggi Ekonomi Tazkia, Bogor, Indonesia.

Sempena majlis tersebut juga Tuan Guru Abdul Hadi yang juga Naib Presiden Kesatuan Ulama Sedunia telah menerima Anugerah Tokoh Alim Haraki atas menghargai jasanya di bidang Pendidikan Islam.

Juga atas ketokohan beliau hingga menjadi rujukan Gerakan Islam seluruh dunia kerana keilmuannya yang tinggi. – HARAKAHDAILY 22/8/2018

IMG 20180822 WA0036

IMG 20180822 WA0035

IMG 20180822 WA0033

- Advertisement -