PH usah ‘gilap’ agenda kerajaan BN

- Advertisement -

KOTA BHARU: Kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu melaksanakan agenda Malaysia baharu dan bukannya ‘menggilap’ agenda peninggalan Barisan Nasional (BN).

- Advertisement -

Naib Presiden PAS, Dato’ Mohd Amar Abdullah berkata, sekiranya kerajaan PH menubuhkan Jawatankuasa Khas untuk menguruskan peruntukan yang disalurkan pusat, tindakan itu mengulangi kerajaan dahulu.

“Kalau kita buat perkara yang sama, apa maknanya kerajaan baharu. Tapi saya yakin kerajaan PH akan membuat pertimbangannya sendiri berhubung cadangan itu,” ujarnya di sini semalam.

Baru-baru ini Pengerusi PH Kelantan, Husam Musa dilapor berkata pihanya mencadang kerajaan pusat mewujudkan Majlis Tindakan dan Pembangunan Negeri yang akan dipengerusikannya bagi mengendalikan peruntukan persekutuan di Kelantan.

Menurutnya jawatankuasa itu dianggotai 10 ahli iaitu dua orang dari setiap parti komponen serta diwakili wanita dan pemuda.

Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan berkata, sekiranya kerajaan PH mengulangi kesilapan dibuat kerajaan BN, idea Malaysia baharu tidak kesampaian. – HARAKAHDAILY 2/8/2018

- Advertisement -