Tubuh JK kajian bencana kebakaran

- Advertisement -

SATU jawatankuasa kajian untuk mengkaji kebakaran akan ditubuhkan oleh PAS Sabah dibawah seliaan unit bencana PAS iaitu Khidmat Malaysia Sabah dipengerusikan oleh Zulzaim Hilmee Abidin.

- Advertisement -

Kebakaran besar yang kerap berlaku membabitkan perkampungan setinggan hampir setiap bulan menyebabkan ramai kehilangan tempat tinggal sehingga menimbulkan persepsi awam bahawa ia adalah kejadian yang terancang.

Kejadian kebakaran terbaharu di Kampung Air Semporna yang melibatkan melebihi 300 buah rumah suatu perkara yang membimbangkan susulan baharu sahaja berlaku kebakaran di Kampung Cenderamata 2 Likas Kota Kinabalu.

Jawatankuasa ini akan mengumpulkan beberapa tenaga yang mempunyai kepakaran tertentu dalam menilai, mengkaji dan membuat suatu tindakan pencegahan berimpak tinggi agar kejadian yang sama tidak berulang sehingga memberikan kesan yang tidak baik kepada Negeri Sabah.

Khidmat Malaysia Sabah juga akan bekerjasama dengan Khidmat Malaysia Pusat dalam menjayakan usaha murni jawatankuasa yang akan dibentuk ini untuk kesejahteraan seluruh masyarakat di Sabah.

MOHD TARMIZI MOHD YAHYA
Pengarah Operasi
Khidmat Malaysia Sabah – HARAKAHDAILY 1/8/2018

- Advertisement -