Teruskan kempen Terengganu bersih

- Advertisement -

TADI saya buat tinjauan ke Lagun Kuala Ibai dan Pantai Batu Buruk. Alhamdulillah, keadaan kebersihan lebih baik sejak Kempen Terengganu Bersih digerakkan bersama rakyat walau masih ada pihak tidak bertanggungjawab meninggalkan sisa makanan, gelas dan pinggan polisterin, plastik merata rata.

- Advertisement -

Sekalung terima kasih dan tahniah serta doa kesejahteraan kepada semua yang berbudi dan berbakti. Dan tanpa putus asa serta doa berterusan agar yang masih mengamalkan budaya pengotor agar berubah sikap.

Sekali lagi bagi pihak Parlimen Kuala Terengganu dan rakyatnya, kami pohon di semua tempat anjurkan kempen dan kesedaran kebersihan di semua peringkat masing-masing.

Pasar-pasar, pasar malam, masjid dan surau, hentian bas dan teksi serta semua tempat awam, JKK masing-masing, tolong masukkan dalam kalendar program berkait kebersihan dan keceriaan premis bawah jagaan masing-masing.

Agensi kerajaan dan swasta diminta turut terlibat aktif menjayakannya. Semoga ia jadi dorongan dan budaya kepada seluruh rakyat dan pengunjung, pelancong akan merasa segan untuk membuat kotor dan hormat kepada kita.

Jadikan Kuala Terengganu bersih, ceria, selamat dan sejahtera untuk semua.

HAJI AHMAD AMZAD HASHIM
Ahli Parlimen Kuala Terengganu
28 Julai 2018 – HARAKAHDAILY 28/7/2018

- Advertisement -