Kunjungan hormat kepada YAB Perdana Menteri

- Advertisement -

PADA hari ini, saya mengadakan kunjungan hormat kepada YAB Perdana Menteri Malaysia di pejabat beliau di Perdana Putra, Putrajaya. Kunjungan ini adalah berasaskan hubungan rasmi antara Kerajaan Negeri Kelantan dan Kerajaan Persekutuan dalam meningkatkan lagi semangat federalisme di negara Malaysia yang kita cintai ini.

- Advertisement -

Di kesempatan ini, saya ingin merakamkan ucapan tahniah kepada YAB Tun Dr. Mahathir Mohamad atas pelantikan sebagai Perdana Menteri Malaysia Ke-7 selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 yang lalu.

Saya juga mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri yang telah bersetuju untuk memberi royalti petroleum kepada Negeri Kelantan berdasarkan kepada kenyataan beliau dalam Mesyuarat Majlis Kewangan Negara yang lalu.

Dalam pertemuan berkenaan, saya menyatakan hasrat Kerajaan Negeri supaya projek-projek Persekutuan kepada Negeri Kelantan hendaklah diteruskan dengan jayanya.

Semoga dengan kunjungan hormat ini akan disusuli pula dengan kerjasama rasmi di antara Exco-Exco Kerajaan Negeri dengan Menteri-Menteri Persekutuan bagi mengeratkan lagi hubungan dua hala yang menatijahkan perkara kebaikan dan kesejahteraan kepada rakyat Negeri Kelantan.

YAB USTAZ DATO’ AHMAD YAKOB
(DATO’ BENTARA KANAN)
MENTERI BESAR KELANTAN
11 SYAWAL 1439H/25 JUN 2018 – HARAKAHDAILY 25/6/2018

mb2

mb4

mb3

- Advertisement -