Perlekeh calon: PAS tidak terkesan strategi lawan

tatawi
- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Calon PAS bagi Parlimen Indera Mahkota pada PRU14, Nasrudin Hassan, berkata, PAS tidak terkesan dengan strategi pihak lawan.

- Advertisement -

Beliau yang ditemuramah oleh Astro Awani mengenai pencalonan yang dikemukakan daripada PAS yang diperlekehkan kemampuan mereka, berkata, itu adalah sikap yang tidak berakhlak dan tidak bermoral.

“Mereka boleh membohongi sebahagian tapi tidak mampu untuk membohongi semua orang. Melalui dasar langit terbuka, kesemua informasi tersebut boleh direspons kembali dengan cepat,” ujarnya.

Beliau merupakan Ketua Penerangan PAS Pusat turut menegaskan PAS tidak terkesan dengan tanggapan begitu.

Katanya, rakyat sentiasa memerhati dan menilai keperibadian mereka, perkara sebegini hanya akan menjerat diri sendiri dan menjadi bahan jenaka.

“Persaingan akan lebih demokrasi, unik dan menarik,” katanya yang ditanya tentang pencalonan di Parlimen Indera Mahkota.

Mengenai pihak lawan yang memperlekehkan pencalonannya, beliau berkata mereka terpaksa berbuat demikian.

“Apa yang diucapkan sekadar untuk coverline situasi yang ada, dan tidak mampu menutup keupayaan sebenar yang ada pada PAS.

“Saya bukan melompat, saya balik kampung, saya tinggal di Indera Mahlota sejak 15 tahun yang lalu,” tambahnya yang memenangi kerusi Parlimen Temerloh pada PRU13 lalu.

Katanya, keputusan pencalonan beliau di Parlimen Indera Mahkota adalah ditentukan oleh pimpinan PAS.

“Saya calon yang dipersiapkan oleh PAS, pencalonan saya di sini (Indera Mahkota), memberi kesan yang positif kepada saya untuk tawarkan khidmat yang lebih baik kepada rakyat,” ujarnya lagi. – HARAKAHDAILY 4/5/2018

- Advertisement -