PAS Wilayah tawar sekolah menengah agama

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: PAS Wilayah Persekutuan menawarkan akan membina sekolah menengah agama di Titiwangsa dan juga mencadangkan agar dibina sekolah menengah agama di setiap satu kawasan parlimen.

- Advertisement -

Pesuruhjayanya, Mohammad Noor Mohammad berkata sekarang di Titiwangsa ada enam buah sekolah agama iaitu dua di Keramat, dua di Kampung Pandan dan dua di Kampung Baru.

“Kalau kita ambil itu panjang satu sekolah kita ada 50 makna kita sudah ada 300 pelajar untuk melanjutkan pelajaran ke sekolah menengah.

“Daripada 14 kawasan parlimen di Wilayah Persekutuan hanya ada tiga buah sekolah menengah agama, satu di Manjalara Kepong, satu di Permaisuri Bandar Tun Razak, satu lagi di Labuan sedangkan permintaannya begitu tinggi.

“Jadi sudah tentu kita memerlukan suatu pembinaan sekolah dan kami daripada PAS menawarkan setiap kawasan parlimen yang di Wilayah Persekutuan ini perlu ada sebuah sekolah menengah agama supaya dapat menampung keperluan ibu bapa sedangkan permintaannya begitu tinggi.

“Jadi sudah tentu kita memerlukan suatu pembinaan sekolah, dan kami daripada PAS menawarkan setiap kawasan parlimen di Wilayah Persekutuan ini perlu ada sebuah sekolah menengah agama supaya dapat menampung keperluan ibu bapa,” ” ujarnya yang merupakan calon PAS bagi Parlimen Titiwangsa pada sidang akhbar, semalam. – HARAKAHDAILY 3/5/2018

- Advertisement -