Sekitar penamaan calon PAS PRU14

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Proses penamaan calon Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang melibatkan calon-calon PAS berjalan lancar, pagi ini.

- Advertisement -

Di Marang, Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang bertanding di Parlimen Marang mengetuai perarakan calon-calon PAS dari Masjid Kijing menuju Pusat Penamaan Calon di Pejabat Daerah Marang.

Sebelum itu, beliau mengimami solat hajat di masjid tersebut bersama empat calon yang bertanding di Dewan Undangan Negeri (Dun) yang melibatkan Ariffin Deraman (Alor Limbat), Ustaz Mohd Nor Hamzah (Bukit Payong), Dr Ahmad Samsuri Mokhtar (Ru Rendang) dan Ustaz Sulaiman Sulong (Pengkalan Berangan).

Sementara itu, perarakan calon PAS setiap kawasan di Kelantan dimulakan dengan hajat.

Di Tumpat, Pesuruhjaya PAS Kelantan, Ustaz Datuk Bentara Kanan Ahmad Yakob, bersama hampir 4,000 penyokong berarak menuju ke Pusat Penamaan Calon kira-kira jam 8.30 pagi.

Terdahulu Ahmad mengimami solat sunat hajat yang diadakan di Padang Kemahkotaan itu diadakan bermula jam 8.05 pagi.

Ahmad yang juga Menteri Besar Kelantan mula memasuki Dewan Pusat Penamaan Calon jam 9.00 pagi.

Beliau akan mempertahankan kerusi disandangnya Dun Pasir Pekan.

Turut berbuat demikian calon-calon PAS yang lain, calon PH dan BN bagi mewakili Parlimen Tumpat dan Dun Pengkalan Kubur.

Penyerahan borang pencalonan akan tamat jam 10.00 pagi.

Bagi Kawasan Parlimen Kota Bharu diadakan solat hajat di pekarangan Pejabat Perhubungan PAS Kelantan di Jalan Dato Pati.

Solat hajat dimulakan jam 8 pagi dengan diimamkan bekas Ketua Urusan Ulamak PAS kawasan berkenaan, Ustaz Idris Mat Yusof.

Hadir sama calon termasuk calon parlimen Kota Bharu, Dato Takiyuddin Hassan. (lanjut menyusul)

tgg3

tgg

- Advertisement -