Presiden PAS dicabar calon BN, PKR di Marang

- Advertisement -

MARANG: Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menghadapi tentangan daripada calon BN dan PKR bagi kerusi Parlimen Marang pada Pilihan raya Umum ke-14.

- Advertisement -

Beliau yang merupakan penyandang kerusi Parlimen Marang dicabar oleh Dr Zawawi Sulong (PKR) dan Mohamad Noor Endut (BN).

Bagi Dun Alor Limbat, penyandang, Ariffin Deraman menerima tentangan daripada calon BN, Datuk Saiful Bahri Baharuddin dan Azri Alias (PKR) sementara penyandang kerusi Dun Bukit Payong, Ustaz Mohd Nor Hamzah dicabar oleh Mohd. Dalizan Abd. Ziz (PKR) dan Toh Puan Zaitun Mat Amin (BN).

Ketua Pengarah Pilihan raya PAS Pusat, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar yang bertanding di Dun Ru Rendang menghadapi saingan daripada calon BN, Dato’ Nik Dir Nik Wan Ku dan Dr Zarawi Sulong (PKR).

Calon PAS di Dun Pengkalan Berangan, Ustaz Sulaiman Sulong pula berhadapan dengan penyandang, A Latiff Awang (BN) dan Aidi Ahmad (PKR).

Calon-calon yang disahkan bertanding itu diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan raya Parlimen Marang dan Dun-Dun berkenaan, Mat Azmi Arshad kira-kira jam 12.00 tengah hari. – HARAKAHDAILY 28/4/2018

- Advertisement -