3 penjuru tetapi ‘panas’ di Permatang Pauh

- Advertisement -

BUKIT  MERTAJAM: Masa penamaan calon bahagian Pilihan raya P.044 Permatang Pauh telah dibuka pada jam 9 pagi dan ditutup tepat jam 10 pagi tadi.

- Advertisement -

PAS adalah calon terawal tiba di pusat penamaan calon dengan diiringi hampir 200 penyokong PAS, 15 minit kemudian calon BN hadir dengan iringan hampir 500 penyokong disusuli calon PKR diiringi hampir 300 penyokong.

P.044 Permatang Pauh digambarkan sebagai kerusi ‘panas’ yang menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara PAS diwakili Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudden dengan calon PKR, Nurul Izzah Anwar dan calon BN, Dato’ Mohd Zaidi Mohd Said.

Penyandang kerusi Dun Penanti (N12) dari PKR Dr Norlela Ariffin akan berhadapan dengan Ustaz Fawwaz Mohd Jan (PAS) dan calon BN, Suhaimi Sabudin.

Bagi Permatang Pasir (N11) yang merupakan kubu kuat PAS menyaksikan pertembungan antara Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Fauzi Mohd Yusof dengan calon PKR, Faiz Fadzil atas dan Anuar Faisal Yahaya dari BN.

Manakala (N10) Seberang Jaya menyaksikan pertembungan calon PAS, Ahmad Rafaie Ir Rashid dengan penyandang kerusi tersebut Dr Afif Bahardin dari PKR dan calon BN, Abu Bakar Siddiq Zainul Abidin.

Pengumuman dibuat oleh Pegawai Pengurus Bahagian Pilihan Raya, Mohd Ali Sebran tepat jam 11.40 pagi tadi.

Pusat penamaan calon P044 berlangsung di Institut Kemahiran Tinggi Belia Negara (IKTBN) Bukit Mertajam.

Suasana sekitar penamaan calon di pusat penamaan calon P044 kelihatan cukup meriah dengan laungan takbir Allahuakbar dari penyokong PAS, tidak ketinggalan laungan reformasi dari penyokong Pakatan Harapan dan nyanyian lagu Inilah Barisan Kita dari penyokong BN. – HARAKAHDAILY 28/4/2018

- Advertisement -