PAS Kelantan tampil calon teknokrat

- Advertisement -

KOTA BHARU: PAS Kelantan menampilkan calon teknokrat yang dipilih berdasar kepada kepakaran dan pengalaman yang mereka mereka miliki.

- Advertisement -

Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, calon yang bakal bertanding di peringkat negeri dan parlimen diambil kira berdasar pengalaman 28 tahun PAS meneraju Kelantan.

Katanya, Pilihan Raya Umum (PRU) kali ini menyaksikan gabungan muka baru serta lama yang bertanding di Dewan Undangan Negeri (Dun) dan Parlimen.

“Walau pun ada beberapa nama yang terpaksa digugur tetapi peranan serta pengalaman mereka tidak pernah diabai bagi mengukuhkan lagi sokongan rakyat kepada PAS.

“Ini perkara biasa untuk mengukuh lagi pengaruh dalam kalangan rakyat. Mana-mana nama yang digugurkan ada tugasnya, tidak semestinya gugur juga daripada peranan dan tugas,” katanya ketika ditemui media selepas majlis pengumuman calon PAS Kelantan di Dataran Stadium, malam tadi.

Hadir sama Timbalan Mursyidul Am PAS, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob, Timbalan Presiden, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man, Naib Presiden, Dato’ Mohd Amar Abdullah, Setiausaha Majlis Syura Ulama, Dato’ Dr Nik Zawawi Salleh dan pimpinan PAS Kelantan.

Pada PRU kali ini Ustaz Tuan Ibrahim bertanding di kerusi parlimen Kubang Kerian dan Ustaz Nik Zawawi di parlimen Pasir Puteh.

Mereka merupakan anak saudara kepada almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Sebelum pengisytiharan calon, diadakan solat hajat yang disertai ribuan rakyat Kelantan. Dataran Stadium penuh sesak dengan kehadiran orang ramai sejak Maghrib lagi. – HARAKAHDAILY 26/4/2018

POSTER

- Advertisement -