PAS Kelantan sasar 38 kerusi Dun

- Advertisement -

KOTA BHARU: PAS Kelantan menjangka situasi Pilihan Raya Umum (PRU) 1990 akan berulang pada 9 Mei ini berikutan momentum menyertai PAS begitu ketara sekarang.

- Advertisement -

Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan, Zulkifli Mamat berkata, berdasar perkembangan itu PAS mensasar sebanyak 38 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dan 12 kerusi Parlimen boleh dimenangi.

Katanya, kejutan paling ketara berlaku di Gua Musang di mana ‘trend’ penghijrahan ahli dan penyokong Umno serta PKR berlaku secara berterusan.

“Situasi serupa juga akan berlaku di Jeli. Perkembangan tersebut merupakan petunjuk positif untuk membolehkan PAS memenangi kerusi di parlimen berkenaan.

“Saya agak optimis sebenarnya walau pun ramai penganalisi politik tidak setuju, tetapi sebanyak 38 kerusi Dun dan 12 kerusi parlimen merupakan sasaran kita pada PRU ini,” katanya pada sidang media di Pejabat Perhubungan PAS Negeri hari ini.

Turut hadir Setiausaha Perhubungan PAS Negeri, Dato’ Che Abdullah Mat Nawi dan Setiausaha Pilihan Raya PAS, Dr Wan Nik Wan Yussof. – HARAKAHDAILY 26/4/2018

POSTER

- Advertisement -