Manifesto Gagasan Sejahtera fasa 2 dilancar

- Advertisement -

PUTRAJAYA: Fasa kedua manifesto Gagasan Sejahtera menyediakan 20 tawaran utama melalui sembilan teras utama pembentukan Malaysia Sejahtera kepada 12 kelompok masyarakat.

- Advertisement -

Tumpuan kelompok diberikan kepada wanita, golongan kelainan upaya (OKU), anak muda, golongan para petani, penternak, nelayan, peneroka felda, penjawat awam, pekerja swasta, warga emas dan pesara, orang asal, usahawan, korporat dan prihatin alam sekitar.

Sebanyak 1.6 juta penjawat awam antara yang memperoleh manfaat dalam tawaran manifesto Gagasan Sejahtera di mana antara tawaran menarik untuk penjawat awam adalah memperkenalkan cuti khas untuk menjaga ibu bapa yang sakit kronik, kemudahan cuti bersalin tiga bulan tanpa had bilangan anak dan menetapkam skim bonus kekal dua kali setahun untuk kakitangan awam.

Prihatin dengan bebanan tugasan luar bidang guru, manifesto Gagasan Sejahtera mewujudkan pembantu guru bertujuan meringankan beban kerja guru dalam kerja-kerja perkeranian.

Gagasan Sejahtera malam ini telah merasmikan fasa kedua Dokumen Malaysia Sejahtera yang dilancarkan oleh Pengerusi Gagasan Sejahtera, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Pembentangan manifesto Malaysia Sejahtera telah disampaikan oleh Timbalan Presiden PAS, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man.

Turut dilancarkan buat pertama kalinya lagu tema Malaysia Sejahtera yang dinyanyikan oleh kumpulan nasyid Shoutul Amal.

Hadir sama pada pelancaran Dokumen Malaysia Sejahtera yang diadakan di sebuah hotel di sini adala Presiden Berjasa, Abd Kadir Mamat, Presiden Parti Ikatan, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir, mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, mantan Naib Ketua Wanita Umno, Datuk Kamilia Ibrahim dan Pengerusi Kumpulan Perangsang Selangor Berhad, Raja Idris Raja Kamarudin.

Pelancaran Dokumen Malaysia Sejahtera boleh ditonton secara langsung di facebook Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Pusat. – HARAKAHDAILY 23/4/2018

fasa

- Advertisement -