Pergantungan kita mengatasi keterdesakan musuh

- Advertisement -

“JIKA Allah mengurniakan kemenangan kepada kamu maka tiada siapa lagi yang dapat mengalahkan kamu, dan jika Allah menjatuhkan kamu maka siapa lagi yang dapat memenangkan kamu selepas itu. Kepada Allah bertawakal orang-orang yang beriman.”

- Advertisement -

(ali-Imran: 160)

Nak banding duit kita dengan lawan kita, duit yang kita ada hanya celah gigi lawan kita. Nak banding jentera kita dengan jentera lawan kita, mereka jauh lebih lengkap. Nak banding media kita dengan mereka, lawan kita ada media yang menguasai segenap sudut pemikiran masyarakat.

Kita berusaha sehabisnya untuk memenangkan perjuangan Islam. Lawan kita juga tak tidur malam sebab takut kalah. Kita letak matlamat kemenangan di dunia dan kemenangan akhirat. Lawan kita gementar takut kalah lalu hilang segalanya. Siapa yang lebih tertekan sebenarnya?

Kalau kita merasa sakit, maka mereka juga merasa sakit. Tapi kita berharap kepada Allah apa yang tidak mereka harapkan.

Kita berusaha dan bekerja dengan segala strategi. Hakikatnya yang mengerakkan hati-hati pengundi untuk menyokong kita ialah Allah. Akhirnya kepada Allah Rabbul Jalil kita berserah segalanya. Mengadu segala kekurangan dan kelemahan kita.

DR AZMAN IBRAHIM
Ahli Jawatankuasa Kerja
PAS Pusat – HARAKAHDAILY 22/4/2018

- Advertisement -