Ajak anak buah munajat mohon kemenangan

- Advertisement -

ANTARA yang golongan Assabiqun boleh buat untuk membantu kemenangan PAS dalam PRU14 ini ialah mengajak anak buahnya bermunajat setiap malam hingga malam membilang undi, moga-moga Allah buka pintu kemenangan kepada PAS.

- Advertisement -

subky 1Justeru, kebanyakannya uzur kerana berusia 60 tahun ke atas, ada yang kurang daya/tenaga, ada sakit lutut, lemah jantung, darah tinggi, kencing manis, kurang daya ingatan dan lain-lain, maka tidak dapat cergas seperti muda-muda dulu.

Tetapi masih boleh menyumbang mengikut keupayaan masing-masing iaitu bermunajat setiap malam. Selain berdoa minta kemenangan setiap solat fardu dan sunat boleh lakukan solat hajat secara sendiri atau berjamaah.

Seeloknya ajak dan pesan kepada semua anak buah, kaum kerabat terdekat dan sekalian aktivis dan penyokong parti. Pada warga Assabiqun sekalian aktivis dan penyokong parti adalah anak buahnya. Nasihatnya sebagai orang tua, banyak jasa dan pengalaman selalunya didengar dan dihormati.

Bagi aktivis yang sibuk dan banyak tugas, boleh adakan solat hajat ringkas, tapi bila ada kelapangan tunaikanlah sepanjang masa yang ada.

Dewan Ulamak telah mengeluarkan satu buku Munajat Pilihan Raya, Himpunan dan Zikir sebagai panduan kepada semua dan merayu supaya setiap ahli dan penyokong PAS menunaikannya setiap malam.

Dianjurkannya bermula dengan membaca al-Fatihah dan Yasin, diikuti dengan empat rakaat solat hajat dua salam. Rakaat pertama selepas Fatihah diiring dengan 10 kali surah al-Ikhlas. Rakaat kedua 20 kali, rakaat ketiga 30 kali dan keempat 40 kali. Jumlahnya 100 kali. Kemudian berdoa nyatakan hajatnya iaitu minta sekalian calon PAS dan penyokongnya dimenangkan.

Orang tua cakapnya masin, doanya makbul, munajatnya didengar Allah. Bagi anak buahnya yang mendengar pesan orang tua amat disayangi Allah dan disediakan pahala yang banyak.

Dalam setiap doa minta tamatkan parti/kerajaan yang mengabaikan tuntutan Allah, gantikan ia dengan kerajaan Islam pimpinan PAS. Moga-moga dengan izin dan syafaat-Nya PAS dapat membentuk kerajaan yang adil, dapat memberi kesejahteraan kepda semua. Amin! – HARAKAHDAILY 21/4/2018

Penulis ialah Pengerusi Assabiqun Pusat.

- Advertisement -