Bertugas di majlis perdana bukti khidmat JAM

- Advertisement -
SEPANGGAR: Mengendalikan urusan keselamatan dan mengiringi individu penting dalam majlis dan keramaian hadirin adalah tugasan mencabar yang tidak mungkin terpikul kepada sebarangan anggota.
 
Namun, itulah kepercayaan diberikan kepada Jabatan Amal Malaysia (JAM) Negeri Sabah sempena ceramah perdana ulama tersohor nusantara, Ustaz Abdul Somad dari Pekanbaru, Riau, Indonesia.
 
Bahkan, tugasan tersebut mengikat hubungan JAM bersama ADAM dan Nurul Mustafa yang berkolaborasi bagi tujuan tersebut di Masjid Bandaraya Kota Kinabalu, di sini kelmarin.
 
Di tengah lautan lebih 30,000 jamaah yang hadir bagi mengikuti ceramah tersebut, Ketua Pemuda PAS Sabah, Zulzaim Hilmee Abidin sendiri turut serta memastikan khidmat terbaik dari anak buahnya.
 
Menurut beliau, keterlibatan Jabatan Amal yang merupakan entiti di bawah Dewan Pemuda PAS pada program sedemikian menjelaskan bahawa pasukan itu sentiasa bersiapsiaga memberi khidmat masyarakat pada sebarang waktu dan tempat.
 
Pada ceramah tersebut Ustaz Abdul Somad menitipkan pengisian mengenai tujuh kelebihan berinfak an peranan masjid, serta keperluan umat Islam mengambil tahu soal berkaitan urusan dunianya. -HARAKAHDAILY 4/4/2018
- Advertisement -