Tamrin PASTI dan lawatan kerja Ketua Pengarah

- Advertisement -

TAWAU: Jabatan PASTI Negeri Sabah telah mengadakan Tamrin Guru PASTI dan Ijtimak Pilihan Raya bertempat di Balung River Eco Resort, di sini sejak 2 Mac lalu dan berakhir kelmarin.

- Advertisement -

Tamrin disertai guru PASTI dari empat Kawasan Zon Pantai Timur Sabah itu dirasmikan Ketua Pengarah PASTI Malaysia, Ustaz Mohd Azam Abd Samat.

Dalam ucapannya, beliau menegaskan PASTI sebagai entiti penting menghubungkan masyarakat dengan PAS di mana Guru PASTI berperanan menggiatkan penerangan kepada waris terutamanya.

Hadir sama pada majlis itu ialah Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Sabah, Ahmad Dollah dan Yang DiPertua PAS Kawasan Tawau, Mohamad Husin yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat.

Sementara itu, Ustaz Azam sempena keberadaannya di Tawau sempat juga melawat projek pembinaan bangunan baharu PASTI Nurul Fathonah, Kampung Ranggu, di sini kelmarin.

Pada ketika ini kerja-kerja pembinaan telah 80 peratus siap dan dijangka beroperasi April nanti di mana PASTI Al-Fathonah merupakan cawangan ke-21 di Tawau dari 25 semuanya termasuk di Daerah Kunak. -HARAKAHDAILY 6/3/2018

- Advertisement -