Guru PASTI bakal jadi tenaga penting PRU14

- Advertisement -
SANDAKAN: PASTI Zon Sandakan yang telah mengadakan Tamrin dan Ijtimak Pilihan Raya  bertempat di PASTI Zaid Harithah, dekat sini sejak Jumaat lalu dan berakhir kelmarin.
 
Program tarbiyah melibatkan para guru PASTI merangkumi Kawasan Sandakan, Kinabatangan, Beluran dan Telupid itu telah dirasmikan oleh Timbalan Pesuruhjaya III PAS Negeri Sabah, Sahar Abdul Majid. 
 
Program yang turut dihadiri Timbalan Pengarah PASTI Sabah, Heryanto Ladatih itu bertujuan memberi pendedahan dan kefahaman kepada Guru PASTI berkenaan gerak kerja yang perlu dilakukan sewaktu pilihan raya nanti. 
 
Selain itu, ia juga bagi memantapkan tarbiyah ruhiyah para guru yang berhadapan dengan banyak ujian dan kerenah dalam mendidik murid-murid PASTI.
 
Sepanjang program ini, peserta telah melalui sembilan pembentangan kertas kerja yang disampaikan oleh pimpinan-pimpinan PAS di kawasan ini.
 
Disamping itu turut diadakan ialah latihan dalam kumpulan sebagai praktikal untuk menguji kefahaman peserta terhadap kertas kerja yang disampaikan. -HARAKAHDAILY 27/2/2018
- Advertisement -