Fastaqim Sik dilanda angin perubahan

- Advertisement -

SIK: PAS Kawasan Sik dengan kerjasama UPU Gulau telah mengadakan Himpunan Fastaqim Peringkat Kawasan Sik yang dilangsungkan di Tapak Pasar Malam Gulau, di sini kelmarin.

- Advertisement -

Himpunan ini mendapat kehadiran memberangsangkan dari masyarakat seluruh pelusuk Sik termasuk kalangan ahli Umno yang dilihat terbuka mengikuti perkembangan politik semasa.

Program tersebut sebenarnya bertujuan menghimpunkan amilin PAS Sik dan memberikan maklumat sahih dari pimpinan PAS sendiri, namun dimeriahkan dengan kehadiran awam yang memberi mesej sokongan.

Terdahulu, acara dimulai dengan konvoi motosikal ARC bersama Timbalan Ketua Pemuda PAS Negeri Kedah, Ustaz Nurul Amin Hamid beserta ziarah mahabah dan sumbangan kebajikan di sekitar Gulau dan Belantik, diikuti kuliah Maghrib beliau di Surau Imam, Kampung Landai.

Majlis majlis kemuncak adalah pidato daripada Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad; Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor dan Timbalan Yang DiPertua PAS Sik, Ustaz Ahmad Tarmizi Sulaiman.

Himpunan yang dihadiri oleh semua saf kepimpinan PAS Sik, Pemuda dan Muslimat Kawasan serta Ketua Urusan MTD Jeneri dan Belantik, juga seluruh UPU itu juga menyaksikan penyerahan borang keahlian baru dari wakil Halwa UPU Gulau. -HARAKAHDAILY 20/2/2018

 

- Advertisement -