Mangsa kemalangan dibantu penyelia Dun

- Advertisement -
PASIR PUTEH: Mangsa kemalangan jalan raya Ibrahim Mat Ali, 56, yang koma sejak18 bulan lalu turut mendapat perhatian Majlis Tindakan Dun (MTD) Semerak.
 
Ibrahim yang mengalami kecederaan teruk di kepala sekarang dijaga anaknya, Ahmad Sabri Ibrahim, 24 sehingga terpaksa berhenti kerja.
 
Penyelia Dun Semerak, Wan Hassan Wan Ibrahim berkata, beliau begitu kagum terhadap Sabri yang bersedia berhenti kerja bagi menjaga bapanya.
 
Saya begitu terharu keprihatinan Sabri yang sanggup berkorban untuk menjaga ayahnya. Kami juga turut membantu meringankan bebanan keluarganya.
 
Sumbangan disalurkan melalui Skuad Kita Cakno sama ada bentuk kewangan dan keperluan harian, katanya selepas melawat ayah Sabri di Kampung Tok Bali, Semerak baru-baru ini.
 
Beliau juga berkata, segala perbelanjaan keluarga Sabri ditanggung abang yang sulung, Mohd Sufian, 29, dan kakaknya, Salehah, 28. Manakalatiga lagi adik beradiknya tidak bekerja.
 
Sabri pula berkata, beliau berhenti kerja untuk menjaga ayahnya memandangkan ibunya Samsiah Jusoh, 61 tidak mampu menjaga bersendirian.
 
Saya perlu sedut kahak ayah, masukkan susu melalui tiub dan mandikannya setiap hari.
 
Selama ini ayah berkorban untuk kami, kali ini biar kami berkorban walau pun tak setanding jasanya, katanya.
 
Menurutnya, sebelum ini beliau bekerja dengan gaji lebih RM1,000 sebulan.
 
Ayahnya juga mendapat bantuan bulanan sebanyak RM350 daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat. 
 
Manakala sumbangan kos susu serta lampin pakai buang daripada Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso).
 
“Saya mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang membantu meringankan masalah kewangan ditanggung kami sekeluarga,” katanya. -HARAKAHDAILY 31/1/2018
- Advertisement -