Memalukan…Apa standard PM macam ni?

- Advertisement -
MEMALUKAN… Inikah standard yang ada kepada seorang Perdana Menteri seperti Dato’ Seri Najib Tun Razak apabila langsung tidak memahami konsep federalisme dengan mengungkit di hadapan penjawat awam Kelantan mengenai bantuan yang dihulur Kerajaan Pusat.
 
Bukan duit kamu wahai Perdana Menteri dan bukan duit dari poket sanak saudara kamu kalau nak mengungkit hingga ke tahap ini.
 
Katakanlah kalau rakyat mengungkit setiap kerjabuat PM yang tidak menyebelahi rakyat selama ini kerana rakyat membayar cukai yang dikutip kerajaan dan gaji PM sebenarnya dari kantung wang rakyat? Apa perasaan PM?
 
Usahlah dipermainkan slogan “bantuan” kalau PM dan partinya pun menang kerana banyak “bantuan” termasuk bantuan agensi kerajaan, SPR, dan segala macam bantuan luar dan dalam semata mata bagi memenangkan Umno-BN untuk Najib bergelar PM.
 
Apakah nilai rakyat Kelantan di sisi PM hanya ‘picisan’ sahaja walhal lebih 90 peratus rakyat Kelantan adalah orang Melayu yang berjasa kepada negara membangunkan sama-sama sama ada dalam sektor ekonomi, sosial dan sebagainya.
 
Jasa Kelantan membiarkan “rompakan siang hari” oleh kerajaan BN terhadap hasil mashul bumi Kelantan termasuk gas asli, GST dan cukai lapangan terbang.
 
Usah dilupa bahawa rakyat Kelantan memang kerap menghukum pemimpin angkuh dan sombong seperti Najib ini. Suatu masa lalu, Khairy Jamaluddin telah dihukum oleh rakyat Kelantan kerana datang ke negeri Cik Siti Wan Kembang ini dengan slogan “pade doh 18” tahun, dan kemudian anak Kelantan mengusir keras kempen tidak beradab Khairy ketika mula mula dia bergelar Ketua Pemuda Umno.
 
Jangan hingga tahap nanti rakyat Kelantan menunjukkan jalan keluar total kepada parti Umno dalam PRU14 ini kerana kesilapan besar PM ini.
 
Mungkin ia akan berlaku, dan natijahnya nanti bumi Kelantan tidak boleh langsung menerima kehadiran PM yang bernama Najib.
 
Usahlah sombong ketika di mercu kuasa kerana ingatlah bahawa kuasa tidak akan kekal lama, suatu masa Allah akan tunjukkan kamu pengajaranya.
 
Ingat bahawa ahli Umno pun meluat dengan kaedah begini apatah lagi kalau mereka atas pagar dan penyokong pembangkang.
 
PM mungkin tak sedar bahawa kalangan ahli Umno pun sudah mula bosan dengan sikap beliau, dan usaha kelompok kedua bagi menjatuhkan beliau sebenarnya sudah bermula dari dalaman walaupun tembakan  Tun Dr Mahathir Mohammad “Bapa Kleptokrasi” tak menjadi kepada anak didiknya itu.
 
Sekali lagi diingatkan bahawa Najib adalah pemimpin besar dan bukannya pemain politik kampung hingga buat kenyataan macam budak budak ‘balas membalas’ bila main baling selipar. Inikah standard seorang PM di negara ini?…Rosaklah negara…-HARAKAHDAILY 31/1/2018
- Advertisement -