eH: Kuliah Dhuha Jumaat (26 Jan 2018)

- Advertisement -
Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata:
…nasib mereka yang menerima kitab buku yang di dalamnya amal-amal yang jahat untuk dihisabkan. Dia terima buku itu dalam keadaan yang sangat sedih, keadaan yang sangat menakutkan, sehingga dia mengatakan lebih baik mati, baik jadi tanah, mati sahaja, tapi tak boleh nak buat apa, dihidupkan. Orang beri tawar ini, dia tak percaya.
 
“Masa itu sedarlah dia harta kekayaan dia tidak memberi apa-apa faedah. Kalau hari ini, ada harta banyak boleh rasuah, boleh macam-macam, beri harta untuk bebas, untuk ringankan hukuman. Hari itu tak boleh nak buat apa-apa, termasuk mereka yang berkuasa, yang berkuasa, yang memerintah, Raja, Presiden, Menteri, ketua, pemimpin, siapa sahaja yang berkuasa.
 
“Pada hari itu, kalau dia buat amal yang jahat pada hari ini, dia akan sedar bahawa kuasa dia tak boleh nak buat apa-apa, tak boleh buat apa dengan kekuasaan itu. Maka dia akan menerima nasib.
 
 
Ikuti teks transkrip penuh dari Kuliah Dhuha Jumaat beliau yang mengupas kitab Tauhid “Beriman Kepada Hari Akhirat” dan kitab Sirah “Fiqh Al-Harakah Dari Sirah Nabawiyyah” di Masjid Rusila, Marang pagi tadi itu yang disiarkan di ruangan E-Harakah dengan melanggan eHarakah (Eksklusif Harakah).
- Advertisement -