Bantu mangsa pasca banjir dalam kemungkinan banjir

- Advertisement -
KOTA BELUD: Hujan lebat dan paras air yang naik hingga menyebabkan basah kuyup tidak menghalang rombongan PAS Kawasan Kota Belud meneruskan misi bantuan pasca banjir di Kampung Lingkodon, di sini petang tadi.
 
Menurut Ketua Pemuda PAS Kota Belud, Adzmin Awang, pertemuan bersama penduduk di rumah Wahid Giadam dibuat bertujuan menyampaikan sedikit bantuan berikutan mereka diuji dengan musibah banjir sebelum ini.
 
Turut menyampaikan ucapan dalam kesejukan hujan itu adalah Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Sabah, Ustaz Awang Laiman Ikin yang menuturkan nasihat agar para penduduk bersabar dan tabah dengan ujian tersebut.
 
Beliau mengajak seluruh warga kampung itu sentiasa berdoa agar dipelihara Allah dan isu banjir itu dapat ditangani secara sewajarnya oleh pihak berwajib dengan segera.
 
Ustaz Awang turut menegaskan pentingnya mengadakan perubahan ke arah ķehidupan lebih baik di masa depan dengan lebih terjamin dan sejahtera.
 
“Kita mestilah bersama membuat perubahan agar kehidupan anak-anak kita pada masa akan datang lebih terjamin dan terbela oleh pemerintah yang lebih prihatin menjaga nasib rakyat,” ujar bekas calon Dun N.6 Tempasuk itu.
 
Pada majlis tersebut, sebanyak 100 kampit beras dan buah tangan diserahkan kepada para penerima yang turut dijayakan dengan bantuan anggota Jabatan Amal Malaysia Kota Belud. – HARAKAHDAILY 24/1/2018
- Advertisement -