PPBM, PAN cenderung bantu Umno di Kelantan

- Advertisement -

BANYAK tindak tanduk Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan Parti Amanah Negara (PAN) yang menggambarkan parti terbabit lebih cenderung membantu Umno.

- Advertisement -

Antaranya PAN dan PPBM langsung tidak membuat sebarang bantahan terhadap usaha Umno memindahkan pengundi ke kawasan tertentu di Kelantan.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kelantan, Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata, PAN dan PPBM langsung tidak membuat bantahan terhadap usaha dilakukan Umno dengan melonggok pengundi ke Dun tertentu.

“Sepatutnya kalau parti pembangkang terbabit serius bagi menghadapi Umno mereka juga perlu membuat bantahan serupa seperti dilakukan PAS,” katanya di sini semalam.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, Datuk A Kadir Jasin dilapor mendakwa Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dikatakan membuat perbincangan sulit dengan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang untuk membenarkan PAS terus menguasai Kelantan pada PRU 14.

Che Abdullah yang juga anggota Exco kerajaan negeri berkata, maklumat seperti itu keluar daripada musuh untuk memburukkan PAS dengan tujuan menumbangkan kerajaan yang ada.

Lagi pun katanya, beliau tidak pernah mendengar satu pun kenyataan atau bayangan daripada pemimpin PAS berhubung pakatan sulit Umno-PAS. – HARAKAHDAILY 17/1/2018

- Advertisement -