PAS Putatan anjur Program Kembali Ke Sekolah

- Advertisement -

MENUTUP lembaran tahun 2017, Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Kawasan Putatan menganjurkan Program Kembali Ke Sekolah di Kanpung Tanjung Aru Baru, semalam.

- Advertisement -

Hadir sendiri dalam majlis penyampaian sumbangan, Ustaz Zulzaim Hilmee Abidin, Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Sabah, Ustaz Mohamad Kamal Osman, Yang Dipertua PAS Putatan serta AJK PAS Putatan.

“Ini adalah sumbangan PAS Putatan untuk meringankan bebanan keluarga menyediakan pelbagai barangan keperluan sekolah dan ia juga diharapkan dapat memberi semangat kepada kanak-kanak yang diraikan untuk memulakan sesi baharu persekolahan tidak lama lagi,” demikian kata Zulzaim dalam ucapan ringkas.

Program Kembali Ke Sekolah diadakan saban tahun oleh PAS Putatan. Pada kali ini, seramai 50 kanak-kanak menerima sumbangan barangan persekolahan berupa kasut dan beg sekolah

Para ibu bapa yang ditemui mengucapkan terima kasih atas keprihatinan PAS Putatan yang tidak putus-putus memberi perkhidmatan dan bantuan kepada masyarakat yang kurang berkemampuan.

Selain sumbangan barangan keperluan persekolahan, turut dibuka khidmat pemeriksaan kesihatan dan gigi serta menggunting rambut secara percuma. Sambutan yang diterima sangat menggalakkan.

“Program seumpama ini akan diteruskan dari semasa ke semasa dengan kerjasama daripada semua pihak. PAS terus prihatin terhadap masa depan dan pendidikan anak watan dan berusaha membantu sedaya upaya,” ujar Zulzaim. – HARAKAHDAILY 1/1/2018

KKSPutat 4

KKSPutat 3

KKSPutat 2

 

 

- Advertisement -