Trump pilih bermain api dengan dunia Islam

aqsa
- Advertisement -

BUMI Palestin milik kita, Al Quds milik kita. Allah dengan segala kekuatannya bersama kita. Walau musuh berhimpun dengan segala kekuatan mereka untuk mengalahkan kita, mereka tak akan dapat melakukannya.

- Advertisement -

Donald Trump memilih untuk bermain api dengan dunia Islam. Nanti dia bakal rasa bagaimana panasnya kobaran api jihad yang menyala lantaran tindakan bodoh ini.

Tentunya Trump dan anak emasnya Israel akan terpaksa membayar harga yang mahal kerana apa yang mereka jual akan bakal dibeli oleh pejuang Al Qassam.

Al Quds kiblat pertama ummat Islam. Di sini tersematnya maruah dan harga diri ummat. Saudara kita di Palestin telah mempertahankannya dengan darah dan nyawa.

Dr AzmanMungkin kita tak seberani mereka untuk berhadapan dengan kereta kebal Israel bersenjatakan hanya batu-batu di tangan. Tapi tetap perlu ada bahagian kita dari kemuliaan jihad ini walau kita dipisahkan dengan luasnya lautan dan jarak yang jauh.

Isu Palestin adalah isu kita bersama. Isu semua manusia yang cintakan keamanan dan kedamaian. Isu manusia yang cintakan keadilan dan mempertahankan hak orang lain dari dicabuli.

Zionis Yahudi adalah pengganas dan inilah musuh sebenar kita. Di belakang mereka juga negara pengganas yang bertindak sebagai polis dunia. Siapa yang lebih ganas daripada mereka yang merampas bumi milik orang lain lalu bermaharajalela membunuh dan menindas.

Pengganas ini tak kenal bahasa diplomasi. Kerana itu tentera Allah di bumi Palestin telah mengajar mereka dengan bahasa peluru dan darah. Jihad ini akan berterusan sampai hari kiamat.

Dr Azman Ibrahim
AJK PAS Pusat – HARAKAHDAILY 8/12/2017

solidariti

- Advertisement -