Jemput Bang Mat turun Marang

- Advertisement -

MALAYSIA sebuah negara demokrasi. Pilihan raya umumnya bebas dan mana-mana pihak layak dan berhak bertanding di mana-mana sahaja dengan syarat mematuhi peraturan yang ditetapkan.

- Advertisement -

Walau menyedari hakikat di atas tetapi apabila terbaca berita NST di bawah saya tidak mampu memaksa diri saya untuk tidak tersenyum lantaran geli di dalam hati.

Parlimen Marang dan Dun Rhu Rendang di Terengganu merupakan kerusi tradisi Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abd Hadi Awang. Jentera Pilihan Raya PAS di sana merupakan antara yang terkuat dan tersusun di peringkat negara.

Parlimen ini majoriti Melayu dan pada PRU lepas ia mencatatkan 97.61 peratus pengundi Melayu berbanding 2.16 peratus Cina, 0.09 peratus India dan 0.14 peratus lain-lain.

Kerusi ini PAS secara tradisinya bergelut dengan Umno BN setiap PRU.

Tiba-tiba bersuaralah PH mahu letak calon PAN di kawasan ini.

Bermakna Marang dan Rhu Rendang bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru PRU ke-14 nanti.
Lawanlah PAN kerana sesiapa pun bebas bertanding.

Majoriti 5,124 undi yang diperoleh Tuan Guru dulu akan PAS pertahan serta jika boleh perbaiki.

PAN kita alu-alukan. Cuma musykilnya bukankah misi PAN untuk gantikan PAS?

Sewajarnya jika begitu Presiden lawan Presiden.

Barulah kena jika Mat Sabu sendiri turun cabar Tuan Guru di Marang atau Bang Mat lebih selesa di kerusi majoriti Cina sebab ada jaminan DAP?

Alang-alang mandi biar basah Bang Mat. Nak punah dan kuburkan PAS maka bertandang dan berkampunglah Presiden PAN ke Marang barulah bertemu buku dan ruas atau macam mana?

Atau kena tanya Guan Eng dulu? – HARAKAHDAILY 16/11/2017

- Advertisement -