PASTI Semporna perlukan sumbangan pembinaan

- Advertisement -
SEMPORNA: Bidang pendidikan telah menjadi pintu masuk terpenting yang menyumbang kepada bersemaraknya kejayaan dakwah Islamiyah di negeri ini.
 
Namun, ianya masih memerlukan sokongan dan dokongan banyak pihak ke arah kelangsungannya antaranya usaha PAS menawarkan PASTI sebagai pendidikan pra-sekolah.
 
Sehubungan itu, PAS Kawasan Semporna memerlukan sumbangan untuk pembinaan baharu dan pengurusan PASTI Kampung Damai, di sini.
 
Menurut Yang DiPertua PAS Semporna, Muhamad Said Abdul Mutalib, sebanyak RM10,000 diperlukan untuk kos pembinaan akhir seperti pendawaian elektrik, tandas dan kos pentadbiran.
 
“Pembinaan bangunan telah 80 peratus siap dan kita telah gunakan RM15,000 untuk bangunan utama.
 
“Pembinaan PASTI di daerah ini amat penting bagi menggalakkan proses pengislahan dan penyebaran dakwah bukan sahaja kepada pelajar PASTI tapi juga penduduk Semporna,” ujarnya.
 
Maklumnya, PASTI yang akan memulakan operasi tahun hadapan itu boleh dibantu dengan sumbangan menerusi akaun Bank Islam PAS Kawasan Semporna (100 250 1005 7725).
 
Setiap sumbangan harap dimaklumkan kepaa Bendahari Projek PASTI Kampung Damai, Ustaz Mohamad Afiq Johari di talian 019-717 6771. – HARAKAHDAILY 8/11/2017
- Advertisement -