Penyelarasan gerak kerja bantuan banjir PAS P. Pinang

- Advertisement -
 
1.     Saya mengarah kepada semua PAS Kawasan-kawasan yang terlibat dengan banjir untuk membuka bilik gerakan di kawasan masing – masing untuk menyelaraskan bantuan banjir.
 
2.     Semua entiti PAS termasuklah Khidmat Malaysia, Jabatan Amal Malaysia, Briged Muslimat dan sebagainya hendaklah diaktifkan dengan segera dengan mengumpulkan anggota untuk melaksanakan gerak kerja bantuan banjir.
 
3.     Ketua Penyelaras Bilik Gerakan Banjir BPPN Pulau Pinang adalah Saudara Norazman bin Ishak manakala Ketua Operasi Banjir Negeri adalah Saudara Bahrin bin Ahmad, Pengarah Jabatan Amal Negeri Pulau Pinang.
 
4.     Penyelaras Bilik Gerakan Banjir peringkat PAS Kawasan adalah Naib Yang DiPertua PAS Kawasan dan Ketua Operasi peringkat kawasan adalah Komanden Amal Kawasan.
 
5.     Dengan ini saya juga melancarkan ‘Tabung Bencana  Banjir B PPN  Pulau  Pinang‘, sila uar-uarkan dan salurkan derma dalam bentuk tunai di akaun Maybank BPPNPP5574 0150 8611
 
Kumpulkan bantuan derma dalam bentuk barang keperluan seperti beras, gula, minyak dan sebagainya untuk disalurkan segera kepada mangsa banjir.
 
Senaraikan dan hubungi individu yang boleh meminjamkan jentera seperti kenderaan 4×4, bot penyelamat, chain saw, water pump dan sebagainya untuk gerak kerja misi bantuan banjir.
 
6.      Insya-Allah, PAS akan kerjasama dengan agensi kerajaan yang terlibat seperti Jabatan Bomba dan Penyelamat, APMM untuk melaksanakan gerak kerja bantuan banjir.
 
Moga Allah mempermudahkan usaha kita.
 
USTAZ MUHAMAD FAUZI YUSOFF
Pesuruhjaya
PAS Negeri Pulau Pinang
5 November 2017 – HARAKAHDAILY 5/11/2017
- Advertisement -