Bajet 2018 mengaburi mata rakyat

- Advertisement -
KUALA LUMPUR: Belum pernah berlaku dalam sejarah Bajet yang dibentangkan kerajaan tidak menekankan aspek peruntukan pembangunan sebaliknya peningkatan 4 peratus digunakan untuk pengurusan, tegas Adun Paya Jaras, Mohd Khairuddin Othman. 
 
Katanya, ia menggambarkan seolah-olah banyak masalah yang berlaku dalam kerajaan tidak dapat diselesaikan.
 
Beliau berkata, walaupun dikatakan ekonomi Malaysia berada dalam keadaan baik namun Bajet 2018 yang dibentangkan tidak menunjukkan akan berlaku pembangunan baru kepada negara.
 
“Ini bajet pilihan raya dan saya kira ini memang ibu segala bajet yang mana tidak pernah berlaku bajet pembangunan begitu rendah sekali,” tegasnya.
 
Beliau turut berkata, pemansuhan tol Batu Tiga yang diumumkan itu  sepatutnya telah lama dimansuhkan.
 
“Kita percaya, pemegang konsesi pun dah dapat semula pulangan mereka dan ini juga bertujuan pilihan raya. Saya percaya ia hasil desakan daripada kerajaan negeri,” katanya.
 
Beliau menyifatkan bantuan khas kewangan kepada penjawat awam sebanyak RM1,500 hanya untuk menggaburi mata penjawat awam.
 
“Kebajikan untuk kakitangan awam ini memang kita sokong, tapi kalau betul kerajaan nak menghargai kakitangan awam bagilah bonus. Saya percaya kakitangan awam tahu kedudukan sebenar ekonomi kurang baik tidak seperti yang digambarkan BN selama ini,” katanya. – HARAKAHDAILY 1/11/2017
 
- Advertisement -