Gelombang Hijau dan anak muda

nasrudin2
- Advertisement -

SAYA ucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Badan Perhubungan PAS Negeri Perak dan Kedah yang berjaya melancarkan Jentera Pilihan raya Negeri masing-masing dengan jaya dan gemilang.

- Advertisement -

Berdasarkan pemerhatian saya, kedua-dua himpunan tersebut melepasi angka sasar. 5K sasaran di Kuala Kangsar, Perak dan 12K sasaran di Kota Sarang Semut, Kedah. (Anggaran hadir lebih 5K di Perak dan lebih 12K di Kedah.)

Saya berkesempatan hadir di dua himpunan tersebut. Majlis berlangsung pada 28 Okt 2017 (Sabtu) Jam 2.30 petang di Kuala Kangsar dan 9.30 malam di Kota Sarang Semut.

Inilah gelombang hijau atau lebih tepat Gelombang Islam yang terhasil dari Fastaqim 2.0 di Pantai Tok Jembal, Terengganu, kini sudah melanda seluruh negara. Bermula di Perak, Kedah dan Insyaallah bakal merebak ke negeri-negeri lain.

Sekali lagi menyaksikan anak-anak muda menepati 80% kehadhiran dengan semangat waja dan kental berjuang di ruang demokrasi (muwaajah silmiyyah) untuk memenangkan PAS dalam Pilihan raya Umum ke-14 kelak.

PAS mempunyai masa depan yang cerah. Generasi pelapis yang mantap. Inilah rahsia umum kekuatan PAS. Sejak 1951 hingga kini, PAS boleh kalah dalam pilihan raya tetapi tidak pernah kalah dalam perjuangannya.

PAS terus mara dengan yakin dan gagah untuk terus teguh bersama perjuangan Islam dan prinsipnya. Biar menempuh 1001 ujian. Pemimpin pergi dan datang, isu semasa pasang dan surut, namun temperature perjuangan Islam tidak pernah rendah.

Dasar perjuangan Islam, prinsipnya yang teguh, pendekatannya yang matang dan sejahtera, langkah yang konsisten, sikapnya yang jelas dan kesatuannya yang mantap menjadikan PAS terus mendekati pelbagai pihak dan didekati oleh semua.

Himpunan 12K di Kedah Darul Aman yang juga disifatkan sebagai Himpunan Fastaqim 2.1 telah menyaksikan penyertaan 3 orang tokoh untuk berjuang bersama dengan PAS. Tuan Hj Mahathir mewakili mereka tampil di pentas menerima sijil keahlian PAS yang telah diluluskan oleh parti.

Tiga tokoh yang saya maksudkan itu ialah:

a) Mantan Mufti Negeri Kedah.
Sohibus Samahah Datuk Paduka Sheikh Bedruddin Hj Ahmad

b) Mantan Pengarah Majlis Agama Islam Negeri Kedah.
Dato’ Sheikh Uzir Bin Baharom

c) Mantan Setiausaha Sulit Kanan
Timb Menteri Kewangan Malaysia.
Mantan Pegawai Kanan JAKIM.
Mantan Jkuasa Lembaga Pengampunan.
Tuan Hj Mahathir bin Md Nor

Sejahtera Bersama Islam

Nasrudin Hassan
09 Safar 1439 / 29 Oktober 2017 – HARAKAHDAILY 29/10/2017

- Advertisement -