Ahli PAS wajib miliki Manhaj Tarbiyah

- Advertisement -
KUALA LUMPUR: Persiapan PAS untuk menerajui pemerintahan negara ini dengan dasar Islam mewajibkan para pendokongnya juga untuk teguh berpegang dengan al-Quran dan as-Sunnah.
 
Menyedari besarnya struktur parti ini serta latarbelakang ahli yang pelbagai, maka penyelarasan paling penting adalah mewujudkan kesatuan pemikiran dan amal yang hanya dapat dicapai dari pengurusan tarbiyah tersusun.
 
Lebih utama, ianya perlu dalam mengapai hakikat dan tujuan PAS itu sendiri sebagai parti politik dan Gerakan Islam dalam matlamatnya menuju keredhaan Allah S.W.T.
 
Atas tuntutan itulah, Jabatan Tarbiyah dan Perkaderan PAS Pusat sebagai pelaksana dasar Lajnah Tarbiyah dan Perkaderan PAS Pusat telah menyusun panduan yang dibukukan untuk menjadi rujukan pelaksanaan tarbiyah PAS.
 
Terbitan khas manhaj usrah ini telah disusun secara komprehensif mengikut marhalah-marhalah tarbiyah yang akan digunapakai dalam agenda tarbiyah PAS di semua peringkat.
 
Sehubungan itu Lajnah Tarbiyah PAS di seluruh negara perlu segera mendapatkannya serta menyusun aktiviti berkaitan ke atas ahli-ahli dan pimpinan PAS mengikut manhaj ini.
 
Sebanyak empat judul telah diterbitkan dan buku-buku ini boleh didapati pada harga RM15 setiap satu dengan menghubungi 019-234 1122 (Ustaz Hashim Othman) atau 019-387 0547 (Ammar Yaser).
- Advertisement -