Baik pulih segera Jalan Kebun, Air Terjun Bakam

- Advertisement -

KEBANYAKAN penduduk Kampung Bakam bekerja sebagai petani dan nelayan dan ada juga yang bekerja dengan syarikat swasta dan kerajaan.
 
Masalah yang sudah banyak kali diadukan kepada pihak PAS ialah masalah jalan ke kebun adalah terlalu sempit dan sukar untuk dimasuki oleh kenderaan ringan dan berat untuk mengangkut hasil pertanian.
 
Laluan ke kebun terlalu sempit dan tidak rata hanya boleh digunakan oleh penunggang motosikal dan pejalan kaki sahaja. Kesukaran pemilik lot tanah yang tidak mempunyai jalan masuk apabila jalan masuk dari lot tanah depan tidak mempunyai akses untuk kenderaan ke lot tanah mereka yang terletak di dalamnya
 
Mereka yang memilik lot tanah di tengah atau belakang sukar untuk masuk ke dalam kecuali mereka terpaksa menggunakan jalan belakang yang jauh dari tempat mereka berkebun.
 
Masalah jalan rosak teruk juga perlu diberi perhatian oleh pihak berwajib terutama jalan menuju ke tanah kebun dan juga jalan menuju ke arah taman rekreasi Air Terjun Bakam yang terletak jauh ke dalam.
 
Sepatutnya tamah rekreasi Air Terjun Bakam patut diberi perhatian pihak berkuasa untuk menarik pelancong dari luar dan dalam negara datang ke Kampung Bakam. Ini merupakan satu tarikan yang perlu dimanfaat oleh penduduk kampung untuk menarik lebih ramai orang dari luar datang melawat kawasan perkampungan mereka.
 
Kita mengesa pihak berkuasa dan mereka yang berkenaan segera membaik pulih serta membina jalan yang lebih baik untuk kemudahaan penduduk masuk ke kebun dan juga tempat taman rekreasi Air Terjun Bakam.
 
Gunakan peruntukan untuk projek jalan kampung dan kemudahan asas yang telah diluluskan dengan segera jangan tunggu sampai waktu pilihan raya sebagai umpan untuk mendapatkan undi. Jangan salahgunakan peruntukan rakyat dan berilah kepada mereka yang memerlukan bantuan tanpa mengira fahaman politik demi kesejahteraan rakyat. Kerjasama dan perhatian pihak berkuasa untuk mengatasi masalah ini amat dihargai. – HARAKAHDAILY 9/10/2017

- Advertisement -
- Advertisement -