PH tak ada dalam kamus perjuangan PAS

Dr Azman1
- Advertisement -

TAHUN 2015, PAS membatalkan tahaluf dengan DAP melalui usul dari cawangan ke kawasan ke Dewan dan akhirnya ke muktamar sebelum disahkan oleh Majlis Syura Ulamak.

- Advertisement -

Tahun 2017, PAS membatalkan tahaluf dengan PKR melalui usul dari cawangan ke kawasan ke Dewan dan akhirnya ke muktamar sebelum disahkan sekali lagi oleh Majlis Syura Ulamak.

Selepas pembatalan tahaluf pada 2015 dan 2017, tiada sebarang usul dan perbincangan dibuat untuk menyambung semula tahaluf dengan bekas rakan-rakan dalam PR ini.

Bersama Parti Bersatu, PAS tak pernah mengikat sebarang ikatan rasmi. Adalah sekejap kita pernah berkawan di jalanan. Sekadar kawan saja. Tak pernah ada komitmen janji setia. Jadi tak timbul isu kita putus dengan Bersatu kerana kita memang tak pernah ada ikatan.

PAS tak pernah hadir sebarang majlis dan mesyuarat yang ada kaitan dengan PH. Kita tak pernah terhegeh-hegeh. Pinggan tak retak nasi tak dingin! PH tak ada dalam kamus perjuangan PAS.

Yang hadir dalam program PH ialah individu dalam PAS yang suka makan nasi dingin guna pinggan retak. Elok-elok di rumah sendiri ada nasi hangat dalam pinggan Corelle, nasi dingin dalam pinggan retak juga yang dicari!

Dr Azman Ibrahim
AJK PAS Pusat
29 Ogos 2017 – HARAKAHDAILY 29/8/2017

- Advertisement -