Pasti tapak penting lahir generasi hayati Islam

- Advertisement -

PAS menegaskan peri pentingnya anak-anak masa kini diterapkan dengan pendidikan Islam, kata Pengarah Pilihan raya PAS Terengganu, Ariffin Deraman

- Advertisement -

Beliau berkata, ini memandangkan situasi sekarang, sekolah tajaan kerajaan tidak meletakkan Islam sebagai mata pelajaran yang penting dan tidak setanding mata pelajaran yang lain, lapor Buletin Online.

“Pasti telah menjadi tapak yang penting bagi melahirkan generasi menghayati Islam yang syumul.

“Kita yakin institusi Pasti akan terus releven dalam melahirkan pelajar-pelajar yang berdaya saing dengan pelajar lepasan tadika tajaan Kemas,” katanya yang juga Adun Alor Limbat, Marang.

Beliau berkata demikian dalam ucapan penangguhan sesi Alam Ria Pasti sempena Himpunan Harapan Semua-PAS Ganti Umno (Harap-PGU) 3.7 di Kampng Pengkalan Atap, Setiu, semalam.

Menurutnya, Pasti juga telah melahirkan individu yang boleh dibanggakan seperti rancangan Da’ie Millenium kerana ada di antara pesertanya pernah mendapat pendidikan awal di pusat asuhan itu.

Selain itu, katanya ada juga dalam kalangan bekas pelajar Pasti yang menjadi tenaga penting dalam rancangan Akademi Al-Quran.

Beliau selaku Pengarah Harap-PGU 3.7 turut mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak pentadbir Pasti negeri di atas usaha mengisi program sempena himpunan itu.

- Advertisement -