Setinggi penghargaan buat seluruh tenaga Ijtimak Antarabangsa

- Advertisement -

ALHAMDULILLAH berlabuh sudah dengan penuh gemilang Ijtimak Antarabangsa Perpaduan Ummah (IAPU) di bumi serambi Makkah, Kelantan Darul Naim yang telah berlangsung pada 20 hingga 22 Julai 2017.

- Advertisement -

Kami daripada Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) merakamkan jutaan terima kasih kepada seluruh yang terlibat khususnya seluruh saf kepimpinan PAS Pusat, kerajaan negeri Kelantan, Jawatankuasa Induk Kelantan, tenaga Jabatan Amal Malaysia, Briged Muslimat Malaysia serta seluruh ummat Islam dari pelosok negara dan dunia yang hadir sama ada sebagai tetamu, petugas, peserta dan mewakili netizen yang cintakan ilmu dan majlis-majlis ilmu.

“Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebaikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat seksa-Nya.” (Surah al Maidah ayat 2)

Syabas dan tahniah kepada seluruh tenaga pelaksana di atas penganjuran program-program yang berlangsung di beberapa buah tempat di Kelantan berlangsung dengan penuh jayanya. Kehadiran yang memberangsangkan serta suasana meriah di setiap program mencerminkan setiap intipati program penuh sarat dengan ilmu, penampilan tokoh-tokoh ulamak dunia, para cendiakawan, asatizah serta pimpinan dari segenap dimensi ilmu memberikan lagi impak yang mendorong orang ramai ke Ijtimak di Kelantan baru-baru ini.

“Barangsiapa yang berusaha melapangkan suatu kesusahan kepada seorang mukmin dari kesusahan-kesusahan dunia, maka Allah akan melapangkannya dari suatu kesusahan di hari kiamat dan barang siapa yang berusaha memberi kemudahan bagi orang yang kesusahan, maka Allah akan memberi kemudahan baginya di dunia dan akhirat. Barang siapa yang berusaha menutupi kejelekan orang Islam, Allah akan menutupi kejelekannya di dunia dan akhirat. Allah selalu membantu hamba-Nya selama hamba itu menolong sesama saudaranya.” (Hadis Riwayat Muslim)

Semoga segala pengorbanan, penat lelah dan segala dugaan yang menimpa sepanjang sebelum atau semasa program dinilai dan diberi ganjaran pahala oleh Allah s.w.t. Akhir kalam, setinggi ucapan terima kasih sekali lagi kepada semua yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung dalam Ijtimak 2017. Teruskan perjuangan, teruskan melangkah memartabatkan ilmu dan menjulang Islam di persada dunia!

Pertahankan Kerajaan Islam Kelantan!
“Muslimat Memacu Kemenangan”

USTAZAH NURIDAH MOHD SALLEH
Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia
30 Syawal 1438 / 24 Julai 2017 – HARAKAHDAILY 24/7/2017

- Advertisement -