Suburkan budaya gotong royong

- Advertisement -

BUDAYA bergotong royong dan semangat kerjasama saling membantu di kalangan penduduk harus dipupuk kembali sebagaimana ajaran Islam yang menyuruh “bantu membantu dalam mengerjakan kebaikan dan takwa”.

- Advertisement -

Pengarah MTD Pengkalan Berangan, Ustaz Sulaiman Sulong berkata, ia padat menjalin silaturahim sesama umat Islam dalam meneruskan agenda murni memakmurkan muka bumi ini, lapor Buletin Online.

“Saya berharap agar kerjasama ini dapat memupuk semangat kerjasama di kalangan penduduk setempat di samping menjalin silaturahim sesama umat Islam dalam meneruskan agenda murni menjadikan al-Quran sebagai teras hidup orang beriman,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas program gotong royong membaik pulih sebuah balai raya lama untuk dijadikan tempat mengaji al-Quran bagi kanak-kanak setempat di Kampung Durian Pahit, Mercang, Marang, semalam.

Menurutnya, beliau dijemput bersama Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (J3K), Asri bin Mohamad bagi memberikan semangat kerja lebih 20 orang penduduk kampung.

Turut sama beberapa anggota Jabatan Amal PAS Kawasan Marang.

Justeru itu, beliau yang juga Ketua Penerangan PAS Kawasan Marang merakamkan terima kasih kepada semua penyumbang yang memberi ‘infaq’ sama ada tenaga mahupun wang ringgit.

“Saya ucap terima kasih dan mendoakan agar tempat ni ‘jadi molek’ dan budak-budak boleh belajar ngaji dengan selesa dan terima kasih kepada semua yang menyumbang tenaga dan masa pagi ni, insya Allah kita berjumpa lagi pada masa hadapan,” ujarnya.

pahit1

- Advertisement -