Kalau BN menang, apa lagi yang akan naik?

- Advertisement -

KALAU BN menang, apa lagi yang akan naik? – Inilah persoalan yang sedang ditanya di semua sanubari rakyat Malaysia hari ini.

- Advertisement -

Empat tahun sejak 2013, rakyat menyaksikan sejak kehadiran GST dan kejatuhan nilai Ringgit yang mendadak. Kedua-dua musibah ini telah mengakibatkan kehidupan rakyat berubah dengan rancak.

Kini, rakyat terpaksa bergelut dengan kos sara hidup yang meningkat jauh lebih cepat daripada pendapatan mereka sementara mendengar berita demi berita bagaimana wang negara dibazirkan, diselewengkan, dicuri dan juga keciciran.

Bajet kementerian dipotong, termasuklah dua bajet yang tidak seharusnya disentuh jika kerajaan sayang terhadap generasi seterusnya iaitu pendidikan dan perubatan.

Sesiapa yang berada di dalam golongan berpendapatan sederhana dan rendah, terutamanya kakitangan kerajaan akan merasai apa yang diperkatakan.

Oleh sebab itu, soalan “Apa lagi yang akan naik kalau BN menang lagi?” akan menjadi senjata yang sangat tajam menjelang Pilihan Raya Umum ke 14 nanti. Dan PAS akan menerajui kempen ini untuk mengajak rakyat ke arah perubahan bersama Gagasan Sejahtera.

TUAN IBRAHIM TUAN MAN
Timbalan Presiden PAS
14 Julai 2017 – HARAKAHDAILY 14/7/2017

- Advertisement -