DACS DPPM ucap tahniah kepada skuad hoki lelaki negara

- Advertisement -

DACS DPP Malaysia mengucapkan syabas dan tahniah kepada skuad hoki lelaki negara (The Speedy Tigers) kerana telah layak ke peringkat separuh akhir dalam kempen Separuh Akhir Liga Hoki Dunia selepas menewaskan India 3-2 di Pusat Hoki Lee Valley, London semalam.

- Advertisement -

Corak permainan yang kemas telah ditunjukkkan oleh pemain negara menentang pasukan yang rankingnya lebih tinggi. Pujian harus diberikan kepada penjaga gawang negara, S.Kumar yang telah menyelamatkan banyak percubaan tepat ke arah pintu gol negara.

Hasil daripada kemenangan ini sekali gus telah mengesahkan kelayakan skuad hoki negara untuk beraksi dalam Piala Dunia di India, tahun depan.

Malaysia sebelum ini pernah layak ke Piala Dunia sebanyak tujuh kali iaitu pada 1973, 1975, 1978, 1982, 1998, 2002 dan 2014.

DACS DPP Malaysia meletakkan harapan yang tinggi agar di kejohanan Piala Dunia tahun depan, The Speedy Tigers dapat beraksi dengan cemerlang sekali gus memperbaiki pencapaian terbaik negara setakat ini di tempat ke-4 pada tahun 1975.

Majulah sukan untuk negara

Muhammad Fadzli Abu Bakar
Pengarah Department of Arts, Culture and Sports (DACS)
Dewan Pemuda PAS Malaysia                     

- Advertisement -